IZMEĐU LJUDSKIH ŽELJA I ALLAHOVE, S.W.T VOLJE…

Rekao je Allah, s.w.t u hadisu kudsiju Davudu, a.s:

“O Davude, ti želiš nešto, a Ja želim nešto drugo. Međutim, desit će se samo ono što Ja želim. Ako se pokoriš Mojoj volji, Ja ću ti dati ono što ti želiš, ali ako se ne pokoriš Mojoj volji, iscrpit ću te u potrazi za onim što ti želiš, a na kraju će se dogoditi samo ono što Ja želim.”

Ovaj hadis prenosi važnu poruku o ljudskim željama i Božijoj volji, koja na kraju uvijek prevlada. Poruka je jasna: čovjek treba biti zadovoljan Božijom odredbom i predati se Božijoj volji, jer bez obzira na ljudske napore, na kraju će se dogoditi samo ono što Allah, s.w.t želi.

Učenjaci su ovaj hadis tumačili kao duboku lekciju o tewekkulu (oslanjanju na Allaha,s.w.t) i zadovoljstvu Božijom odredbom (rida bil-kada). Ključna poruka je da čovjek treba biti zadovoljan onim što mu Allah, s.w.t odredi i ne pokušavati forsirati svoje želje na uštrb Božije volje.

Kada osoba prihvati ono što Allah,.s.w.t odredi i predano se posveti tome, Allah će joj dati zadovoljstvo i olakšanje, a često i ono što ona sama želi. Učenjaci takođe naglašavaju da ovaj hadis podsjeća ljude na ograničenost njihovih sposobnosti i snage. Čovjek može ulagati napore, ali Allahova, s.w.t volja je konačna, bez obzira na ljudske pokušaje, na kraju se dešava samo ono što Allah želi, i u tome je skrivena mudrost.

Imam Gazali u svom djelu “Ihja’-ulumid-din” objašnjava važnost predanosti Allahovoj volji i razumijevanja da ništa na ovom svijetu ne može biti mimo Allahovog plana. On naglašava da vjernik treba da bude u harmoniji sa Allahovom voljom, jer čovjekova želja ne može promijeniti Božiju odredbu.

Gazali je često govorio o unutrašnjem miru koji dolazi kada čovjek prihvati da Allah, s.w.t najbolje zna šta je dobro za Njegova stvorenja.

2 komentara

    1. mora i Iblisa neko slijediti…

      { وَمَنۡ أَعۡرَضَ عَن ذِكۡرِي فَإِنَّ لَهُۥ مَعِيشَةٗ ضَنكٗا وَنَحۡشُرُهُۥ يَوۡمَ ٱلۡقِيَٰمَةِ أَعۡمَىٰ }

      “A onaj ko okrene glavu od Knjige Moje, taj će teškim životom živjeti i na Sudnjem danu ćemo ga slijepim oživiti” (Ṭā-Hā, 124)

Komentariši