TAKO IZGLEDA…

Priča se da je neki šejh imao običaj prije svakog namaza opomenuti klanjače riječima:“Poravnjajte drugi i treći saff”.

S obirom da je takva praksa postala rutina, jednom prilikom neko od džematlija je upitao:

  • Šejh, zašto uvijek napominješ da poravnjamo samo drugi i treći saff, a nikad prvi?

Na to mu šejh odgovori:

  • Prvom saffu se svakako namaz i ne prima, jer u njemu su sve špijuni i izdajnici koji nisu ni došli u džamiju zbog obavljanja namaza, a djela se vrednuju prema namjeri.

47 komentara

    1. zapravo, ne radi se o kvantnoj fizici niti o tome da neko dijeli ulaznice za Džennet ili Džehennem, ali ma psnovu hadisa, znamo jasne specificirane kategorije ljudi kojima se npr dobro djelo ne prima 40 dana, zatim ljudi kojima se dobra djela ne primaju nikako, tj neće biti kod Boga uopće uzeta u razmatranje, kao i kategorije ljudi kojima se prima ili ne prima dova, namaz itd.

        1. “Plasila me slutnja neka, znao sam od pre, sve izgleda izdaleka drukcije”😉

          Mislim da ljudi danas olahko shvataju pitanje halala i harama, narocito halal opskrbe i cesto uopce ne razumiju da je nesto haram (npr za veliki broj ljudi haram je svinjetina, ali po njihovom shvatanju, nije im haram govedje meso nakon nepropisnog klanja, iako takvo meso u islamu ima status strvine).

          Enorman broj ljudi u Bosni se bavi utajom poreza, te raznim drugim oblicima finansijske prevare-to ti u svom okruzenju vidis golim okom, ne treba ti mikroskop, skoro da se podrazumijeva da poslodavac uplacuje pola penzionog ili ga ne uplacuje nikako, a taj poslodavac je potencijalni hadzija iz prvog saffa i “uglednik” u nasem drustvu.

          S druge strane, vjerodostojnim hadisima je definisano da se npr ne prima dova covjeka koji se hrani haramom, a status njegovog namaza je kao status onog koji se napije-duzan je klanjati, ali nema nagrade za namaz ili u najboljem slucaju nagrada mu mu je umanjena, a to je samo jedan od 1000 faktora.

          Iako vama mozda izgleda da pisem gluposti, ja znam sta sam vidio i znam zasto pricam (pisem) to sto pricam.

  1. s jedne strane slazem se s tobom, licno ne volim da sudim niti me ljudski zivoti i sudbine posebno zanimaju. S druge strane, izgleda da je svim komentatorima promaklo gledanje i analiziranje apsolutno vazne, ali sasvim benigne video animacija, koja predstavlja poveznicu sa prethodnim textom posta i dodatno rasvjetljuje ko su ti kojima se “sudi” i zasto im se “sudi”.

    fenomen predizbornih turistickih posjetilaca dzamijskih prvih saffova, fenomen vjerskih vodja i predstavinka koji iz prvog saffa govore za koga glasati, fenomen ljudi koji dolaze u dzamiju samo zato da vide ko dolazi a ko ne dolazi u dzamiju itd itd samo su neki od simptoma duhovne patologije naroda balkana.

    prilozena video animacija je kljuc za dekodiranje texta u postu

    1. 1. “teorija” nije moja, nego neimenovanog šejha, a njegov način ponašanja mogao je MOŽDA biti ad hoc primijenjen samo u njegovom džematu, iz njemu znanih razloga
      2. TVOJE klanjanje u prvom saffu niko nije ni pominjao ni komentarisao, nego si se sam uvrstio u tu kategoriju
      3. da li je iko od komentatora pogledao video priložen u postu?!
      4. da li u vjerodostojnim hadisima i ajetima postoje opisane kategorije ljudi kojima se prima/ne prima dova, namaz, dobra djela itd? Da li takvi hadisi i ajeti postoje samo rekreativno u islamu, ili se na osnovu njih može govoriti o primanju/ne primanju namaza, dobrih djela, dove itd?

      Od Ebu Hurejre, r. a., se prenosi da je rekao: “Allahovom Poslaniku, s. a. v. s., je rečeno: ‘Allahov Poslaniče, ta i ta žena klanja po cijelu noć, a danju posti. Ali, na jeziku je nezgodna, zlostavlja komšije’. Poslanik, s. a. v. s., na to je odgovorio: ‘U njoj nema nikakva dobra, ona je u Vatri’.
      Primiše li se ibadeti ove žene ?

      Da li je jedna od funkcija namaza odvraćanje od grijeha?
      Koji je smisao namaza, ako taj namaz ne odvraća čovjeka od grijeha?

      „Ko ode gataru i pita ga o nečemu, neće mu biti primljen namaz 40 noći“ (Hadis)
      Od Abdullah ibn Amra, radijallahu anhuma, se prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Neće piti čovjek iz moga Ummeta alkohol, a da mu Allah primi namaz 40 dana“

      Vidi čuda-pa ljudi znaju i mogu vidjeti kome se ne prima namaz!! (al’ šuti, ne kazuj nikom!)

      Prima li se namaz npr cijelom saffu kojekakvih sitnih i krupnih političara, koji primaju platu za svoj nerad (dakle, u osnovi se hrane haramom?!), uz to skrnave i zloupotrebljavaju džamijski prostor u svrhu predizbore promocije i agitovanja – PRIMA, JAŠTA!

        1. šejh govori o SVOME DŽEMATU a ja govorim o SVOME i onom što sam vidio – jesi li ti možda dio moga džemata-NISI! Jesi li dio šejhovog džemata? NISI! O kakvoj ti generalizaciji govoriš?!

          Ne poznaješ ni mene, ni džemat (a pričaš o špekulacijama!), pored svega toga, sam si se pronašao u postu-zašto, to pitaj sebe!

          Takođe, iako ne poznaješ ni šejhov ni moj džemat, osudio si i šejha i mene. Kako znaš da npr šejh spomenut u postu nije imao spisak ljudi koji su špijuni u njegovom džematu i koji dolaze u džamiju samo zbog toga? NE ZNAŠ I NE MOŽEŠ ZNATI, ALI SI OSUDIO – osudio si šejha zbog osobina koje i sam pokazuješ!

          Jedini koji barata ovdje spekulacijama si ti – naveo sam ti konkretne hadise i postavio konkretna pitanja u prethodnim komentarima – zašto nisi odgovorio niti na jedno pitanje?

          Pitanje za tebe (ne moraš opet odgovoriti, nastavi špekulisati kao i do sada): KOJE SU KATEGORIJE LJUDI KOJIMA SE NE PRIMA NAMAZ?

          https://www.youtube.com/watch?v=-SWEs0Nam9I

  2. isključila se (nestala) opcija za odgovor na komentar rara & ajni_.

    @ rara – sporazumili se ko Nasrudin hodža i Francuz.
    Pitanja za tebe:
    1. Zašto su likovi za stolom predstavljeni kao svinje?
    2. Zašto baš lik svećenika i sudije?
    3. Zašto je sudija ubijen prvi?
    4. Zašto su okovani u lance – šta lanci predstavljaju?

    (mislio sam da će priča ići u tom smjeru, ali izgleda da je blogger izgubio smisao za metaforu :D)

    @ ajni_ neke stvari su perfektne upravo zbog toga što su neperfektne 😀 poznaješ li neke od takvih stvari? 😀

    1. Imam i ja pitanja za tebe prije no pokušam da odgovorim, pošto je metafora poprimila razmjere alegorije:
      1. Koga predstavljaju mačke i zašto “evoluiraju” u svinje?
      2. Ko “povlači konce” i zbog čega je poslužitelj hrane predstavljen kao nadeblji?
      3. Zašto lanci imaju izgled zmije?

      ***

      Svinja je svaštojed; ne zanima je čistoća hrane, njeno porijeklo, način na koji se do nje dolazi, a ovdje ona simbolizuje elitu (“a few”) koja se hrani kamatom, “piramidalnim” sistemima zarade, sivom ekonomijom… čije posljedice trpe najniži slojevi (mačke), jer Zemlja nije nepresušan resurs i ne može se doživotno iskorištavati njen potencijal reciklažom (potreban je proizvođač, onaj koji zaista nešto radi, sije, gradi; od presipanja iz šupljeg u prazno vremenom ne ostane ništa što bi se imalo igdje presuti (ok, ti si Nasrudin, ja Francuz 😄). Svećenik i sudija bi trebali da utjelovljuju vrijednosti pravde ovog i onog svijeta, a ovdje je pokazano njihovo “pravo lice”. Iako su simbolično predstavljeni kao marionete kojima su noge vezane lancima – mitom, korupcijom i pričama o tome kako se blago siromašnima jer je njihovo kraljevstvo nebesko – oni su direktni saučesnici jer se ne bune onda kada svjesno zavaravaju one na čiji se račun bogate dajući im placebo i simulaciju hrane, već pobuna nastupa onda kada njima ponestane “materijala” za reciklažu…

      1. Prijatno sam iznenađen kvalitetom tvoje analize, a kada ti to kaže neko poput mene, ko je kritičan prema svemu, pa i samom sebi, onda to valjda ima neku dodatnu težinu 😀

        Dodala si par novih termina, poput npr reciklaže, a reciklirana ideologija i retorika su ključni supstrat na kojem se održavaju bolesne i stagnirajuće ideje u jednom društvu ili sistemu.

        Video u stvari pokazuje klasične mehanizme razgradnje jedne kuće / institucije / države / nacije, gdje lažni hranitelji/poslužitelji društva (kolonijalne sile, MMF itd) na ključne vjerske, političke i pravosudne funkcije postavljaju duboko korumpirane ljude, koji su okovani lancima vlastite pohlepe, a zatim im serviraju hranu bez bilo kakve nutritivne vrijednosti, što sprečava bilo kakav normalan rast i razvoj društva.

        U videu vidimo da hranitelj elitu hrani lažnom hranom (cigla, namještaj isl), tačnije hrani ih razgradnjom objekta (države) – što elita više jede, objekta (države) je sve manje (država je zaduženija) a elita je kompromitovanija i korumpiranija. Na kraju dolaze do tačke u kojoj bivaju potpuno razotkriveni, a mačke (narod) počnu da iskazuju svoje nagomilovano nezadovoljstvo, utjelovljeno u formi tigra.

        U tom trenutku, lažni hranitelj društva, koji i dalje ima apsolutnu kontrolu nad situacijom, krije se, dok gladni tiger proždire elitu, simbolično obezglavljujući prvo sudiju (zakon i pravosuđe), a zatim uzima pravdu u svoje ruke / kandže.
        Hranitelj će strpljivo sačekati da se opoziciona strana stabilizuje i smiri (tigar se opusti i zaspi).

        Eliminacija tigra koji je ujedinio mačke (narod) u respektabilnu silu, u stvari simbolizira eliminaciju opozicionog lidera ili lidera revolucije, dok mačići izvađeni iz tijela mrtvog tigra, simboliziraju nevinu, bespomoćnu, obezglavljenu narodnu masu, koja skupa sa lažnim hraniteljom, prelazi u novu sobu, sa novom, tek izabranom korumpiranom elitom i tako se ciklus razgradnje nastavlja.

        Dugujem ti još uvijek odgovore na tvoja pitanja.
        1. Korelaciju između mačaka i svinja, kao i transformaciju mačaka u svinje, zanimljivo je posmatrati kroz prizmu izreke: “Ljudi su u vjeri svojih vladara” kao i kur’anskog ajeta: “Tako isto Mi prepuštamo vlast jednim silnicima nad drugima, zbog onoga što su zaradili.” (El-En'am, 129)

        Kada u jednom društvu postoji predominantan oblik bilo kakve devijacije (korupcija, pohlepa, homosexualizam…), onda tom devijacijom ubrzo bivaju zaraženi ili ukaljani svi članovi toga društva. Lut, s.a.w.s nije imao drugu opciju, osim da napusti Sodomu i Gomoru, Muhammed, s.a.w.s nije imao drugu opciju, osim da napusti Mekku, isto kao što mnogi ljudi u BiH nisu imali drugu opciju, osim da napuste BiH.

        U BiH je korupcija dominantan oblik društvene devijacije, stopa zaposlenosti je oko 42%, a od tih 42%, oko 60% je zaposleno u državnim instutucijama. S obzirom da zapošljavanje u državne institucije u BiH funkcioniše uglavnom putem “uhljebljavanja”, onda imamo slikovit primjer kako “svinje” doprinose transformaciji “mačaka” u “svinje”.

        Ako pri tome računamo da svaki “uhljebljeni” istovremeno povlači u ropstvo još barem 2-3 osobe (članove svoje porodice, suprugu, djecu itd), jer oni moraju podržati njega, a on mora podržati one koji su ga uhljebili, onda frapantnost situacije postaje još veća.

        2. O poslužitelju hrane, tj lažnom hranitelju društva sam već pisao.

        3. Svinje koje su okovane lancima, opisao sam kao svinje okovane vlastitom pohlepom, jer oni nisu robovi lanaca, nego robovi vlastite pohlepe. Osim što je efekat pohlepe na ljudsku dušu ekvivalentan efektu zmijskog otrova na ljudsko tijelo, zmija simbilozira i đavola koji koristi ljudsku pohlepu kao glavni alat za porobljavanje čovječanstva.

        1. To tvoje objašnjenje u devetom pasusu je odgovor na moje pitanje zašto mačke evoluiraju u svinje, tj. zašto se opozicija izvrgava u svoju suprotnost i postaje sve ono protiv čega se borila (negdje od 8:23 do 2:27 minute u videu koja nije eksplicitna, već je prikazana u sjenama na zidu) i lično mi je ta scena u ovom hororu najstrašnija, jer je postavljena kao matrica, pravilo novog normalnog, kao nešto što se podrazumijeva. Vjerovatno i ne bi bio horor da se u filmu pojavio lik koji se barem suprotstavio sistemu, makar i nastradao, bila bi tragedija, ali nekako optimistična u etičnom smislu. Zato sam i nekako zmije interpretirala kao kolektivu opsihirenost mantrama, ideologijom, retorikom “To je tako, jednostavno, tako jer svi to rade” , “Pojedinac tu ne može ništa promijeniti jer je to pitanje sistema”, a sistem je skup pojedinaca koji su dužni da mijenjaju vlastitu svijest kako bi došlo do kolektivne promjene jer “Allah neće promijeniti stanje jednog naroda dok on sam sebe ne promijeni”. A to zahtijeva i ličnu žrtvu jer se “sistem” neće sam od sebe promijeniti, on se “hrani” konformizmom pojedinca koji pristaje na ovakvo stanje.

          1. Ranije su poslanici bili iritanti velikih sistema (Musa, s.a.w.s i Faraon, Sulejman, s.a.w.s i okolna velika carstva, Muhammed, s.a.w.s i predislamska Arabija isl), dok su danas ljudi uglavnom prepušteni sami sebi, jer bukvalno ne postoji ozbiljan, iskren, dobronamjeran vjerski ili politički lider, na sceni postoji samo grupa prevrtljivih šarlatana i poslušnika postojećeg sistema, koji su obučeni u odore različitih profesija. U cijeloj toj priči, iskren i dobronamjeran čovjek je uglavnom slobodni strijelac, kojeg sistem brzo detektuje i eliminiše.

            Vrhunac moga razočarenja bio je prošlih izbora, u trenutku kada je pola SDA stranke u zatvoru zbog različitih koruptivnih radnji, a politički uticaj i korumpirano pravosuđe jedini razlog zašto je i sam vrh stranke izbjegao zatvor, Reis šalje predizbornu hutbu u kojoj se barem jedno 10 puta ponavlja rečenica “glasajte za sigurne”, “glasajte za one koji su sigurni”, a tih izbora parola SDA je bila “Sigurno SDA” – lijepo mi bilo došlo da povratim i na hutbu i na Reisa!
            O tome da je sa islamskog asspekta najgora ulema ona koja često posjećuje vladare i petlja sa vladarima, suvišno je odavno i govoriti.

            https://youtu.be/LBSMKen-m-Q?t=2940

          2. Aha, nije neophodan (tragični) junak niti heroj koji prekida začarani krug, “samo će otpast” kad kesa dođe do dna 😅

  3. ne mora taj junak ili pojedinac nista bitno promijeniti, vazno je da kao onaj mrav/ptica (zavisi od verzije hikaje) koji je nosio kap vode da ugasi pozar kojeg nije moglo ugasiti pola grada, samo pokaze na cijoj je strani, svakako je to poenta komletnog zivota na dunjaluku, da se vidi da li si podrzavao iblisa ili si bio na strani pravde, a Bog je svakako od praiskona predvidio kraj i dobra i zla na zemlji

    1. Vratit ću post u kontekst – koje se djelo prima? – Ono kojem je i namjera i djelo ispravno. Mi ne možemo znati ničiju namjeru, a Allah zna svačije namjere i po njima vrednuje djela. Kada su braća prinosili kurban, Kainu nije primljena, a Abelu jeste, iako su oboica imali namjeru da učine ibadet i potvrdili su ga djelom. Šta ti misliš zašto?

      Reći ću ti šta ja mislim: za mrava je ok da radi djela u okviru mravljih mogućnosti, to je njegov domet jer je dao s v e od sebe, ali kad imaš svinju koja mačkama daje “milostinju” sa stola tj. vlastite ostatke koje čak ni ona ne bi jela, a znamo da sve jede, računajući da joj je to dobro djelo i s namjerom dobrog djela – misliš li da je to dovoljno “prava strana”? I misliš li da je prezir srcem i jezikom ikakav vid imana ako čovjek ima mogućnost da nešto otkloni djelom, a on se umisli da je bolji od drugih i vazi kako to nije u redu, a živi na račun tog vaza? Čak i da mu nisu noge okovane “lancima”?!

      1. sto se mene licno tice, ja sam davno djelom dokazao da nisam i da ne zelim biti dio sistema u kojem “svinje” vode macke ka “dzennetu”, tacnije dzehennemu, podrzavajuci ocigledni i dokazani kriminal, tako da sam se, hvala Allahu kutarisao vaza i Reisovih stranackih hutbi, a to sam uradio prvenstveno zbog sebe samog i svog nacina opskrbljivanja. Zato mirna srca svakom u lice mogu pljuniti ono sto imam za reci i ne moram biti nicija podguzna muha ili beskicmenjak.

        Medjutim, i pored toga, ne zelim prihvatiti da se “duhovnim vodjama” i “predstavnicima islama” nazivaju ljudi koji u stvari pod okriljem islama predstavljaju samo interes odredjenih politickih partija ili kriminalnih krugova

        1. E, vidiš, to je ono: ja se divim ljudskoj hrabrosti koja za sebe tvrdi da ona ne pripada svinjama – nisam naišla ni na jednog čovjeka koji to za sebe ne tvrdi – s onim malim brojem izuzetaka. I pogodi šta? Niti znači da oni koji za sebe tvrde na nisu svinje znači da zaista jesu, kao ni da oni koji tvrde da jesu, zaista i jesu. Kada su ashabi došli Poslaniku, s.a.v.s., i rekli za sebe da su licemjeri, Poslanik im je odgovorio da nisu, samo u njegovoj odsusnosti su nemarniji. Misliš li da neko ko to ne kaže za sebe automatski nije i sve je onako kako on kaže?
          Poenta ovo mog komentara – i onog prvog – nije i tome da ja tefsirim ko je licemjer a ko nije – već da ne mora biti sve onako kako izgleda izbliza niti izdaleka, jer Poslanik je dostavljao ljudima od Allaha objavu šta se kome prima, a šta ne, da bismo svodili račun sami sa sobom, prvenstveno, da bismo znali propis i preduslov obavljanja namaza, a ne da bismo vodili računa kome će on biti primljen, a kome ne. Zato je o tome toliko bespredmetno razgovarati za ovog svijeta, osim j svrhu educiranja o tome koji su uslovi neophodni da bi se namaz obavio, a da li će on biti nekome primljen ili ne – to ostaviti za Sudnji dan kada budu svjedočilo naše tijelo i kada bude govorio samo onaj kome Allah, s.v.t., dozvoli. A tu ne izuzimam ni sebe. Tako da kvalifikacije kako je neko dobar i bit će mu namaz primljen, a nekome neće – pa Poslanik je znao i kome je obećan Džennet, a kome ne, ali se divim ljudskoj hrabrosti koja nije poslanička, a o tome tefsiri. A kada je u pitanju heroj / junak, mogu možda da zamislim jednog Ilhamiju da kaže Dželal-paši da mu je nešto haram, jer znamo za njegovu žrtvu, ali većina ljudi koja sjedi u udobnosti svog doma i vazi sa mindera – neha, hvala. Meni to liči na ubjeđivanje i samoubjeđivanje ničim izazvano jer, ako si dobar – sebi si dobar, i šta bilo ko drugi ima s tim, u prevodu: meni ne moźe trajno naškoditi nešto za šta lično ja nisam kriva, može mi biti iskušenje koje ću položiti i na kome ću pasti, ali haram škodi jedino onome ko ga radi. Tako da i ako sam svinja, sebi sam, i ako sam mačka, sebi sam, i ako nisam ništa od toga, sebi nisam: “Dobro koje uraditi u vašu je korist, a zlo…”

  4. opet si promašiila poentu.

    “Tako da kvalifikacije kako je neko dobar i bit će mu namaz primljen, a nekome neće”

    niti jednog momenta ja nisam tvrdio AKO JE NEKO DOBAR, BIT ĆE MU NAMAZ PRIMLJEN-NE! uopće nije poenta ko je dobar a ko loš, na osnovu hadisa ONAJ KO SE HRANI HARAMOM, NE PRIMA SE DOVA, NE PRIMA SE DOBRO DJELO, IZOSTAJE NAGRADA ZA NAMAZ – to nisam ni rekao ni izmislio ja, nego piše u hadisima. Moj komentar (post) nije nikog prozvao imenom i prezimenom, nego sam komentarisao GLOBALNO STANJE, indirektno implicirajući na vjersko-političku elitu.

    ljudi koji 30 godina tapkaju u mjestu i pljackaju vlastiti narod, uz podršku vjerske elite, te uz dokazane brojne kriminalne afere (mnogi su i u zatvoru!), ne mogu nikako biti od onih koji se hrane halalom – tu je kraj priče!
    Takvo društvo i takva vjersko-politička elita ne može biti i nije dobra ni Bogu ni ljudima – o tome je suvišno čak i raspravljati.

    kada su razgovarali Iblis i Faraon, pa Faraon upitao KO JE GORI OD NAS DVOJICE? Iblis mu je s pravom rekao TI SI GORI OD MENE, JER TI SI ZA SEBE TVRDIO DA SI BOG, A JA SE NA TAJ GRIJEH NIKAD NISAM USUDIO! Zato će Iblis biti u srednjem sloju džehennema a faraon na dnu džehennma!

    Ne tvrdim za sebe da sam ja dobar ili spašen, ali ja nikad nisam sebi dozvolio ono što su dozvolili ljudi na koje s punim moralnim pravom upirem prstom. Platio sam sve moguće najskuplje cijene Bosni i sistemu u Bosni, tako da me NIKO ni pred Bogom ni pred ljudima ne može svrstati u taj koš

    1. Čestitam što si uspio da mi dešifruješ komentar, tipkala u brzini.

      (Zašto nekoga može sačuvati od Vatre i pola hurme, a nekoga neće sačuvati ni dobra djela, velika poput planine Uhud? Ako je razlika u namjeri, zašto onda ljudi imaju potrebu da drugima objašnjavaju svoje postupke i namjere, nije li dovoljno da Allah zna?!

      Pitanje za razmišljanje, retoričko.)

      1. nije razlika SAMO U NAMJERI, to i jeste problem – možemo imati 2 čovjeka, obojica su pristupili sa 1000% iskrenom namjerom da obave namaz ili upute dovu, ali jedan se sinoć napio i najeo harama (od njegove nagrade nema ništa-to piše u vjerodostojnim hadisima), a drugi se sinoć okupao i namirisao – jesu li ista ova dva čovjeka?

        U TOME JE POENTA CIJELE MOJE PRIČE!

        O onome što sudim, sudim kako sam očima vidio, ne zanima me šta je u nečijem srcu-taman da je najiskrenija namjera – ne može proći dok je haram tu!

  5. Poenta mog komentara je da nije na nama da sudimo 😊 jer neko se možda pokajao, a ri to ne znaš, i izlazi iz te džamije opterećen svojim grijehom, a onaj drugi pun sebe misleći da je bezgrešan. Šta misliš kojem se namaz prima od te dvojice?! (I ovo je bilo retoričko pitanje.)

    1. Da pokušam bolje da objasnim šta ti želim reći, ne samo sad već i ranije: da, tebi se neće praštati ono što se prašta većini ljudi, to je tvoj teret jer imaš kapacitet da ga nosiš. Imaš onu biblijsku priču o tome kako se otac obraduje povratku zalutalog sina, a ne pohvali onog koji nikada nije lutao, to se za njega podrazumijeva. Zašto? Jer im nisu dati isti potencijali (a svi ćemo odgovarati ne za postozanje tuđeg dometa, već vlastitog). Nekome je domet dvojka, nekome petica, jer neko nije imao uslova za više, a dao je sve od sebe za peticu, a nečije je bilo da samo sjedi i uči, pa će svaki odgovarati za uloźeni trud (“Trudite se, A Allah će vaš trid vidjeti i iskrenivjernici…” – dakle, ne svi, pa otkud onda ta potreba da nas svi vole i da svima natrljavamo na nos svoj ibadet?!). Drugo je ovdje pitanje nadmenosti, tj. kada onaj odlikaš počne da se poredi s onim koji se jedva provlači, iz samo Allahu i njemu znanih razloga stideći se i radeći najviše što moźe u datoj situaciji, i da se osjeća boljim, superiornijim u odnosu na njega i da mu natrljava na nos kao on nije jednak s njim i kako se neko usuđuje ga ga s njim “trpa u isti koš”. Kad smo kod iblisa, šta ga je odvelo u Džehennem? – Oholost da je bolji od čovjeka.

      Da zaključim: imam je pastir svome stadu, a ne sudija. Nije njegovo da sudi kome se namaz prima, a kome ne; njegovo je da predvodi svoje stado, a ne da mu govori kako je bolji od njega. Džemat se treba čuvati grijeha i kajati, nastojati da se popravi i prestane sa lošom praksom. Poslanik, s.a.v.s., je, kad su mi rekli da neki čovjek klanja, a krade, ohrabrio čovjeka u namazu kako bi ostavio grijeh. Nije mu govorio da mu se taj namaz ne prima, već je dobronamjerno želio da dobro u njemu pobijedi zlo jer je navijao za njegov iman, a ne nefs. Nije uzdizao sebe, i govorio da on ne spada u isti koš s njim. Zašto? Zato što je on onaj koji se treba čuvati da se ne uzoholi zbog svog vlastitog djela, iako je daleko od te vrste harama.

      Isto kao što si naveo da imaju stepeni u Džehennemu, tako imaju u i Džennetu, i ti to puno bolje znaš od mene. Moje je bilo, kao nekog ko je priprost, običan narod, sklon svemu što ti možda nisi, jer si bolji od mene po svojim riječima i djelima, da kažem da svako od nas treba da radi najbolje što može. I da se ne oholi ni nad kim.

      1. Da NE pobijedi zlo* (koliko sam ja sebi puta rekla da ću tipkati s samo s laptopa, a ne poluraspalog displeja koji redovno ujutro barem jednom ispadne na laminat dok odgađam alarm 😅 ali, eto, ni tu nisam dosljedna i samu sebe lažem, zato su mi i ovakvi zbrda-zdola komentari, a stvarno mi je bilo stalo da razumiješ ugao iz kojeg sam napisala komentar jer ja razumijem ugao iz kojeg si napisao post, barem mislim da razumijem 😁)

      1. I još nešto po pitanju trpanja u koševe, pošto sutra neću imati vremena za odgovaranje, danas sam imala slobodan dan za laprdanje: mene može trpati ko god hoće u koji god koš, od šejha do šejha, ali dok me Allah koji je Najpravedniji i Najmilostiviji, ne strpa u tačno određeni koš kojem pripadam, ovo ostalo je trla baba lan, taman kad bih i samu sebe trpala gdje ja mislim da pripadam. Jer mi ne možemo u konačnici pravedno zbrojiti sva djela i biti objektivni prema vlastitim, kamoli tuđim namjerama.
        Po(r)uka samoj sebi pa i onima koji pročitaju: čuvati se samoljublja, nadmenosti i gledanja u tuđe grijehe umjesto u vlastite da bismo u sopstvenim očima bili oni kojima se djela primaju (prima li se od nadmenih, šta kaže hadis po tom pitanju i od onih koji rade dobra djela da bi se ljudima prikazali boljima od drugih?!)

        1. znaš zašto je situacija u BiH i općenito na Balkanu ovakva kakva jeste?
          Zato što su ljudi (naročito u Bosni) indiferentni i popustljivi, što bi rekli BOLESNO MERHAMETLI, čak i tamo gdje je to nedopustivo (kriminal, korupcija isl).

          Uhvate čovjeka da krade – “šta fali, “naš je”, nek krade, kradu i “njihovi”, a Poslanik, s.a.w.s jasno rekao: “Ko vara, taj nije od nas”.
          Ako je “naš” taj što krade, onda svi mi nismo od Poslanika, tj njegovog ummeta!

          Sad malo karikiram – čovjek obije bankomat, uhapse ga, izađe “duhovni vođa” i kaže “napad na njega je napad na sve Bošnjake!”

          Uhapse konkretno Fadila Novalića za dokazani kriminal, gdje je uz njega trebao stradati i Bake, ali eto, žrtvovali su Novalića – izađe Reis i stane u odbranu Novalića (valjda je on Novalićev advokat!)- to je toliko jadno i ogavno!

          https://thebosniatimes.ba/46272/zapoceo-medjubosnjacki-sukob-u-dzamijama-reis-kavazovic-naredio-imamima-da-brane-novalica-na-hutbama-a-dzematlije-napadaju-imame/

          https://raport.ba/kako-se-reis-petljao-i-u-procese-protiv-sda-ovaca-bilo-bi-dobro-da-se-novalic-brani-sa-slobode/

          Sebi 10 godina obnaša funkciju direktorice UKC-a bez diplome, na tu je poziciju naravno smjestio onaj isti Bake, za kojeg nam je Reis hutbom preporučio da glasamo! (no ne brini, svi se u ovoj priči hrane halalom!)

          Šta to dalje govori? Pa govori da u stvari naš “duhovni vođa” više ne podržava “Iqre” – “Uči, čitaj, proučavaj”, nego nas hutbom poziva da podržimo i glasamo za rad bez diplome, što ukazuje da smo dotakli moralno dno u svakom pogledu i da se valjamo u mulju vlastite samoobmane,smatrajući istu “duhovnošću” i mudrošću!

          Ti si u stvari svjesna da sam u pravu za sve ovo što govorim, ali podsvjesno si kroz komentare našla 1000 izgovora zašto treba da ostane status quo, da se zadrži stanje ovako kakvo jeste, iako predmet moje kritike nisu obični ljudi, nego oni koji raspolažu tvojim i mojim novcem i sudbinom, te kao takvi, moraju biti predmet kritike kao i pozvani na odgovornost.

  6. Dok još nisam šutnula telefon zajedno sa alarmom: ima ajet (kažu da se ajeti ne parafraziraju, ali šta je prevod nego interpretacija, a ne znam ga napamet ni na arapskom, čak ni doslovno kako piše, pa mi nemoj uzeti za zlo, jer ga parafrazram pod pretpostavkom da ćeš znati o kojem se ajetu radi, a u njemu se kaže sljedeće (dakle, parafraziram) da Allah nekima daje više vremena za činjenje grijeha kako bi im kazna na onom svijetu bila potuna. Ja ne opravdavam nikoga niti imam pravo zagovaranja za bilo koga, naročito one koji od mene imaju običaja naručiti “dovu” – takvima odmah kažem da mogu i sami da je upute za sebe, a ako oni smatraju da im se dova neće primiti, kako očekuju da će se moja primiti, jer nije do onog koji dovu čini već za ono za šta se dova čini. Poslanikova, s.a.v.s., se primala pa mu je bilo zabranjeno da čini dovu za nevjernike, čak i najrođenije, zamisli koja je to bol. Ne želim da se zamaram time koji su to ljudi niti da tekfirim jer se bojim da se tekfir ne vrati na mene, pa se i ne bavim drugima već sobom, ponavljam, za sebe ću odgovarati, neću za druge, pa šta ja imam s drugima?! Drugo, vjerujem u Božiju pravdu da ćemo svi dobiti po zasluzi, a to je odgovor na pitanje što se ne sekiram za druge već za sebe. I zamisli, moju nafaku niko nije ukrao, evo i dalje sam živa sa svojih 40 godina, bez potrebe da se bilo kome, osim Allahu, pravdam od čega i kako živim jer će me On smjestiti u odgovarajući koš u koji pripadam koji god da bude, potpuno sam već sada sigurna da je to najmilostivije i najpravednije smještanje ikad. Dotad bujrum svakome da i mene smješta po svojoj procjeni, no ja nemam hrabrost ni sebe da smještam u neke koševe, kamoli druge ljude.

    1. mislim da aludiras na ajet: “Neka nikako ne misle nevjernici da je dobro za njih to što im dajemo dug život. Mi im ga dajemo samo zato da što više ogreznu u grijehu; njih čeka sramna patnja” (El-Imran: 178)

      U tom kontekstu sam shvatio sam sta zelis reci.

      sto se tice dove za brata/sestru muslimana, tu bas u nisi u pravu, shodno hadisu:
      „Nema tog muslimana koji moli Allaha za svog brata dok je on odsutan a da melek, koji je zadužen za njega, ne uči istu dovu za toga koji moli.” (Bilježi Muslim)

      takva dova se ne odbija, zato he vjerovatno od tebe i traze.

      dova za uputu moze da bude u smislu proaktivnosti, jer Kur'an kaze: “tvoje je (Muhammede) da pozivas, a Allah upucije koga hoce”

      tvoja “sufijska” suzdraznost od svjetovne aktivnosti i interakcije je mozda dobra po tebe, a mozda nije-ja to gledam malo drugacije.

      1. Allah je postavio i tebe i mene i Baketa da budemo JEDNAKO halife na Zemlji-ja od svog hilafeta (prava, proaktivnosti i interakcije) necu odustati, makar to znacilo eliminaciju i tebe i Baketa u kontekstu i okviru Allahovog zakona i serijatski dozvoljenih granica (NAGALASAVAM SERIJATSKI DOZVOLJENOG!)

      2. Kur'an kaze: “A da Allah ne suzbija ljude jedne drugima, na Zemlji bi, doista, nered nastao – ali, Allah je dobar svim svjetovima. (El-Beqare, 251)

      Kako ce se to suzbijanje izvesti i desiti, ako ces ti sjediti u kuci i govoriti “Allah ce ih kazniti ili obracunati na Sudnjem danu” a do Sudnjeg dana, svaki dan gledamo Palestinu.

      Funkcija Reisa ili predsjesnika drzave je svjetovana a ne ahiretska funkcija, u tom smislu, njihov izbor, eliminacija i kritika je svjetovna,ne ahiretska ( moja kritika je bila u okviru serijata). Ti ljudi zastupaju tebe, mene i ostale ljude (mi ih biramo i tehnicki su “nase sluge” tj “na usluzi naroda”).

      Nisam zadovoljan da moji politicki i duhivni predstavnici jedu haram, kradu tudje, podrzavaju korupciju i kriminal, te u kontekstu svih prethodnih stavki koje sam naveo, ja kritikujem i zelim da ti ljudi budu uklonjeni. (sama si rekla da nije dovoljno srcem prezirati).

      Mi imamo danas lidere muslimanskih zemalja koji nisu podrzali rezoluciju o srebrenici ili palestinski narod-eliminacija takvih ljudi sa funkcija je za muslimana farz,jee su takvi lideri prakticno ohalalili krv muslimana palestine, srebrenice i ostataka svijeta.

      Ljudi su kritikovali javno halifu Omera, r.a-u odnosu na njega, ko su Bake i Reis?

      Ljudi ce za mesiju odabrati dedzdzala- trebam li ja do ausnjeg dana cekati da Bog obracuna dedzdzala, ili ce se ljudi morati boriti da smijene laznog mesiju?

      to sto je neko smjesten na funkciju mesije, reisa ili predsjesnika, ne znaci da je prava osoba za tu funkciju i da ga treba podrzati ili s njime docekati sudnji dan.

      Na kraju, znamo sta ce biti sa onih koji podrze laznog mesiju, varalicu /dedzdzala, ali izgleda da ne znamo sta ce biti sa onih koji podrze politicke ili vjerske varalice naseg vremena?

  7. Da, mislila sam na taj ajet. Hvala.

    Istina je da se dova u tajnosti za brata muslimana ne odbija – jer za nju zna samo Allah, s.v.t., onaj ko je upućuje i meleci koji aminuju govoreći “ i tebi isto” – baš zato što za nju ne zna onaj za kojeg se upućuje, pa je razlog njenog primanja iskrenost i dobronamjernost koju su ljudi zaprljali time da su je počeli “naručivati” po uzoru upravo na ono svjetovno “De, brate, uputi koji lijepu riječ za mene poslodavcu, preporuči me, pohvali me itd…” ili nijjetom da Allah, dž.š. i njima da ono što za brata traže (prvo je vid zagovaranja kod Uzvišenog, drugo je lična korist i duhovna trgovina). Razlika je u tome da sama od sebe uputim dovu za nekoga ako osjetim da treba, da njemu / njoj treba, jer to je pravi poriv i sebeb primanja dove, jer je intrizični ilham, a ne po ekstrizičnoj ili sebičnoj sugestiji, samo zato što je neugodno odbiti, jer “šta me košta, možda se primi, daće Bog”. Ja vjerujem da se ne prima ona dova kojoj se prilazi s pola srca i ono, možda prođe, ko da je u pitanju tiket ili igra na sreću (ovo mi je u rangu sa klanjanjem istihare za druge ljude, a i ne zapita se je li to dobro za njega, čak i ako nije haram.) I ne dovi mi se tipa za (sta je, ono, posljednje bilo – aha – da neko, ko nije imao djecu, dobije ih jer ih, eto, želi, msm želim i ja, ali možda to ne bi bilo dobro za djecu, možda ja ne bih bila dobra majka, možda bi mi djeca bila iskušenje s kojim se ne bih znala nositi, i ne izgaram u dovi za koju nisam nadahnuta, jer su to pitanja u kojima sam savim ok sa Allahovom odredbom i smatram da nešto što nemam, upravo u tome može biti blagodat (“Vi za nešto mislite da je loše, ali ono može biti dobro za vas…). Poenta ovoga je da dova nije nešto što se “odrađuje” već istinska želja i oslanjanje na Allaha da će nam dati ono najbolje za nas.

    1. Što se tiče govorenja istine nepravednom vladaru… moj je vladar ogledalo mene: kakva sam ja – takav mi je i vladar, zato i jeste džihad sa sobom vredniji od džihada s nepravednim vladarom. Pa mi je bitnije da se obračunavam sa sobom, a ja ne mislim da sam se u potpunosti obračunala sa vlastitim slabostima da bih imala energije da se obračunavam sa tuđim. Kad ja ne budem pristajala na sivu ekonomiju, kamatu, crno tržište, nepotizam… onda neću hraniti takav sistem pa će vladar “sam da otpadne”. Od lajanja se samo buka stvara.

    2. Sad, da li ja sjedim kući i naprđujem ili nešto konkretno i radim… o tom po tom.

    Zanimljivo je da si spomenuo pitanje Dedžala jer će najveći problem biti ga prepoznati i ne slijediti. Zanimljivo da me vidiš kao sufijsku, -a ako pitaš moje prve komšije, reći će ti da sam okorjela novokomponovana “vehabijka”, vjernica na bateije” (iako ja o njima nemam ništa da kažem osim “dobar dan” kad ih sretnem u putu i da im otvorim vrata ako požele da posjede), a mene ti koševi ne zanimaju ni najmanje i tu su ljudi, što se mene tiče, slobodni da me trpaju đe ‘oće, divim im se na energiji i vremenu utrošenom na etiketiranja i analize. Zasad sam se obračunala sa “dežalom” iz dnevne jer mi je gubljenje vremena i deset minuta gledanja TV-a, a ako bude imao formu ljudsku, a ovo je samo neka njegova metaforička najava, onda… o tom potom. Zasad se bavim sadašnjošću, to možda i ne dočekam. Ako dočekam… onda ćemo vidjeti vidim li dobro ili su i meni zmijski lanci na nogama.

  8. Ostalo ovo neeksplicitno neodgovoreno, ali sam odgovorila kroz pitanje džihada: trebamo li do Sudnjeg dana čekati da se Bog obračuna sa “dedžalima” današnjice? – Nemam običaja reći ljudima šta treba da rade, svako od nas radi ono što misli da treba, osim ako mu se ne zatraži savjet, makar i deklarativno. Ne mislim da od mene tražiš savjet, nas dvoje razgovaramo kao dva blogera, ti meni iznosiš kako se ti nosiš s nekim stvarima i ja tebi. Ono što ja mislim jeste da se trebam truditi da se ne pretvorim u ono što mi je neblisko (nekad uspijem, nekad ne) jer bi to bio trenutak evolucije mačke u svinju. A imam takvih trenutaka. A bomme ni to ne uspijevam, jer sam arsuz, i tačno me strah da ne završim kao ona laprdava žena, jer sam neki dan i komšinici, prvoj, rekla da je licemjer (a nisam trebala, niti je od edeba, nit je “sufijski” i šta me briga za tamo nekog Baketa kad ja ne mogu ni da budem korektna prema prvoj komšinici, i da iskuliram svoj odnos prema njoj, ma kakav njen bio prema meni, jer za rat je potrebno dvoje… osim ako je u pitanju otvorena agresija. A ovdje je u pitanju, po mojoj procjeni, pasivna-agresija 😅 i trebalo je voditi računa o tome da ne nasjednem na nju, a ja jesam pa mi niko drugi nije kriv za to. Do Baketa je dug put, ovo su stvari koje mi se dešavaju u avliji i sa kojima treba da se obračunam u sebi, sa svojim nefsom, a ne komšinicom i da naučim da se na vatru ne odgovara vatrom.

    1. Ne slažem se s tobom opet po pitanju dove – prvi hadis sam ti već naveo, a drugi hadis je ovaj:
      Poslanik, s.a.w.s je rekao ahabima za Uvejsa Karenija: „Doći će vam neko iz Jemena po imenu Uvejs. U Jemenu nema nikoga osim majke. Imao je jaku bolest. Molio je Allaha, pa mu je Allah bolest otklonio. Od bolesti je samo ostao trag veličine dirhema. Ko ga od vas sretne, neka traži od njeg dovu za oprost od grijeha.“

      Iako je prošlo mnogo vremena, Omer nije zaboravio Poslanikove riječi – da ako sretne Uvejsa, zamoli ga da zatraži oprost za njega.

      Poenta je da mi ne znamo čija se dova prima ili ne prima iz ovih ili onih razloga, a korist u traženju te dove je dvojaka:
      1. Primila se ili ne primila dova, onaj ko je dovio, ima nagradu jer je dovio
      2. Ti imaš nagradu ako se dova prima, a vjerovatno imaš I nagradu jer si tražila / podstakla nekog da dovi/ibadeti (ako su namjere iskrene)

      “moj je vladar ogledalo mene: kakva sam ja – takav mi je i vladar”

      Tu i jeste problem, kako si pasivna ti (bosansko društvo) po pitanju vladara, tako su vladari pasivni po pitanju države. U ovom segmentu, razlika između tebe i mene je što ja takve vladare ne prihvatam kao svoje, neću i ne želim da se identifikujem s njima (a čim neću da se identifikujem, znači da nismo kompatibilni!), spreman sam mijenjati i sebe i njih, i već sam rekao da sam plaćao cijenu toga (opet ću platiti ako treba!). Kad bi svi bili spremni platiti cijenu, takvih vladara ne bi ni bilo.

      Što se tiče tvoga sjedenja u kući – nisam mislio bukvalno, nego sam mislio na pasivnost i “sklanjanje sebe” u kraj, te prepuštanje svega Allahu / Sudnjem danu.

      Takođe, riječ “SUFIJSKO” sam stavio pod navodnike u prethodnom komentaru, baš zbog toga jer te nisam želio etiketirati, niti to ikada radim, nego sam aludirao na “sufijsku” odvojenost od svijeta, asketizam, nedostatak proaktivnosti itd.
      Ako kažem “rarini komentari su plastični” – nećeš zaboga shvatiti da te poistovjećujem sa plastikom?! 😀 Ako ćeš tako interprtetirati, onda bolje da ne pišemo više 😀

      Što se tiče dedždžala, ne smatram da je problem njega prepoznati – Poslanik, s.a.w.s je jasno, detaljno opisao Dedždžala, pa su ga ashabi upitali: “Božiji Poslaniče, kad se pojavi Dedždžal, hoćemo li mi biti ovakvog razuma/poimanja kakvog smo sada?” Pa je Poslanik,s.a.w.s. odgovorio ashabima da hoće.

      Dovoljno je dakle samo zadržati jednu ili dvije informacije koje je Poslanik, s.a.w.s dao, da prepoznaš Dedždžala:
      1. Dedždžal je slijep i deformisanog vida, a Allah nije ni slijep ni deformisan
      2. Allah nikad neće sići na Zemlju da razgovara sa ljudima, a Dedždžal hoće.
      Imajući u vidu ove dvije informacije te činjenicu da ćemo biti ovog razuma/poimanja, ne bi trebali imati problem sa identifikacijom Dedždžala.

      Zato smatram da je najmanji problem kod Dedždžala njegovo prepoznavanje, stvarni problem je ono na šta je Poslanik, s.a.w.s i upozorio: “Čovjek će za sebe misliti da je jakog imana i dobar vjernik, pa će prići Dedždžalu, a Dedždžal će ga obmanuti” – zato je Poslanikova instrukcija da se BJEŽI ŠTO DALJE OD MJESTA GDJE SE DEDŽDŽAL POJAVI!

      Problem su dakle Dedždžalove varke, obmane (zato i jeste varalica), problem su iskušenja koja Dedždžal nosi sa sobom – kako odoliti cjelokupnom zemaljskom nakitu koji će Deždžal imati sa sobom, kada današnja prosječna žena ne može odoliti Avonu, a muškarci autu ili unosnoj političkoj funkciji?

      Ljudi su se danas prodali, bez Dedždžala, za dunjaluk (upravo zbog toga i vodimo ovaj razgovor), šta misliš šta će biti pri pojavi Dedždžala?

      Ljudi su danas prodali svoj politički glas i dostojanstvo, podržavaju kriminal da bi ih neko zaposlio, jer zaboga “ne mogu oni preživjeti, skapat će od gladi” u svom današnjem blagostanju, a kako će preživjeti i kako će se tek prodati kada Dedždžal jednima dadne sušu i glad, a svojim sljedbenica dadne kišu, izobilje i krupnu stoku?

      Ti u današnjem svijetu i današnjem društvu već jasno vidiš obrise potencijalnih Dedždžalovih sljedbenika! Ako je jedan Torabi obmanuo 100.000 ljudi, o čemu mi dalje govorimo?!

      E vidiš, ja nemam aposlutno nikakav problem sa običnim ljudima niti se bavim njihovim životima. Realno, ne bih se bavio ni elitom da to nisu ljudi koji raspolažuju mojim novcem, mojom državom, mojom sudbinom (NAŠOM!) a ja / mi ih plaćamo za sve to.

      To je kao kad odes automehaničaru, platiš da ti popravi auto, a on proda tvoj auto, umjesto da ga popravi-zanima li te to ili ostavljaš za Sudnji dan?!

      MENE ZANIMA 😀

  9. Da sudim o ljudima, kao što ne sudim, donijela bih o tebi sud da si nadmen zbog svojih dobrih djela, totalno očaran sobom, samodopadan i na granici oholosti bez traga samokritike (iako si, kažeš samokritičan), ali ne sudim pa bih imala samo da kažem ovo, tj. da ponovim (ako me to čini sufijkom, neka budem – a daj Bože da budem i “s” od onoga šta ja podrazumijevam pod sufijom, ali sam predaleko od toga: “Paun ne gleda u raskoš svog repa, već u crninu svojih nogu”, ne poredi se sa svinjama i ne konta kako je ljepši od njih. Ima ona priča: takmišili se kornjača i zec ko je brži, pa zec konta može stoput doći do cilja dok kornjača jednom pa leže malo da otkunja… onda u tome i zaspa, a kornjača dođe prva. Zašto, pa upravo da se ne bi desilo ovo, citiram tebe: “Čovjek će za sebe misliti da je jakog imana i dobar vjernik, pa će prići Dedždžalu, a Dedždžal će ga obmanuti” – zašto, jer mu neće pasti na pamet da bi on takav, koji ne da gledati u sebe, mogao biti zaveden, a toliku cijenu platio da ostane na Pravom putu. Ima onaj hadis o čovjeku koji je čitav život radio dobro, pa bačen u Džehennem, a onaj drugi radio loše, pa će se, ipak, pokajati se, promijeniti i otići u Džennet. A u Džennet (ovo je sad drugi hadis) neće ući niko sa tragom oholosti. Eto, ako mene pitaš, a ne pitaš, no ja sam arsuz, pa ću napisati, nemoj da te zavede masa tvojih dobrih djela i sve cijene koje si platio da se ne bi dogodilo ovo iz prethodnog citata. To isto i sebi kažem. Ne pišem da bih se sporila s tobom, već da ukažem na moguće zamke, jer te čitam, pa mi se nametnula misao. No, Allah te najbolje zna pa onda ti sam sebe, ne moram biti u pravu, tako ja to vidim. A mislim da vidim jer nekako kao da tražiš potvrdu (već drugi put spominješ kako si platio visoku cijenu za neke svoje izbore, to je pohvalno i niko ne spori tvoje zasluge, ja najmanje, pa ako si to uradio radi Allaha, zašto imaš potrebu da bilo ko drugi zna, dovoljno je Njegovo zadovoljstvo). Ne mora da znači, možda te samo boli što je tako, ali meni zvuči kao hvalisanje. Možda i projiciram. Voljela bih da nisam u pravu i nadam se da nisam i jako će me radovati da nisam. Sve i da mi potvrdiš da nisam, nebitno je, zato i kažem: nije bitno šta mi i kako mi nešto vidimo, bitno je kako Allah Koji sve vidi, vidi. Čuvaj se, i neka te Allah čuva 🍀 I zato, opet povratak u kontekst posta: ravnajte sve safove, vodite računa o vlastitom namazu i ne smatrajte se boljim od drugih.

  10. prvi put (negdje u komentarima) si aludirala da nije dovoljno srcem prezirati a živjeti od vaza – pa sam ti rekao da ne živim i da sam platio cijenu, pri tome to uopće ne smatram dobrim djelom, nego principijelnošću.

    Nije dobro djelo ne ukrasti, ne varati, ne biti korumpiran isl – to je PRINCIPIJELNOST i ja mogu biti principijelan, a pri tome ne imati niti jedno dobro djelo, tako da ne znam odakle tebi predstava o meni kao nekome ko je “nadmen zbog dobrih djela” 😀

    Tvoja predstava o meni kao “nadmenom zbog dobrih dijela”, u stvari samo proizilazi iz moga upornog naglašavanja principijelnosti, jer sam osoba koja će radije sama sebi odsjeći ruku, nego dozvoliti da me neko drži lancem vezanim za tu ruku (ucijenjenim), a to uopće nije dobro djelo, možda čak ni dobra osobina, ali sam takav i to je to.

    To što osuđujem kriminal, korupciju, nepravdu, moje je pravo i moja dužnost kao muslimana (taman da sam gori od sviju njih) – ako bi svi tako radili i insistirali na tome, garantujem ti da bi svijet bio bolje mjesto.

    Svi znamo hadis, pred smak svijeta ljudi će javno polno općiti na sred ulice, a najbolji čovjek toga vremna bit će onaj koji će reći “da ste se barem sklonili iza tog zida”. Tvoja logika bi ovaj slučaj prećutala i ostavila “Za Sudnji dan”.

    Najgore što se može desiti jednom društvu je da do te mjere “ogugla” na loše stvari, kriminal, korupciju, kao oči koje se sviknu na tamu, pa im tama postane normalna a svaki tračak svjetla ih zaslijepi – e to je naše društvo i to smo mi!

    Kroz sve komentare koje smo napisali (slobodno ih ponovo pročitaj), ti si više negativnih stvari iznijela o meni, o čijim nedjelima ne znaš ništa, ublažavajući ili možda nesvjesno pravdajući kriminal ljudi o kojima ZNAŠ SVE.

    Što se tiče sufizma, na to neću da se osvrćem, jer sam već rekao da moja namjera nije bila da te etiketiram, nego da kompariram nedostatak proaktivnosti

Komentariši